terug naar home Trends en Musthaves
  • 187 Keer bekeken

Meer bewegen zonder te sporten? Zo doe je dat!

Zwart wit gezien zouden we de wereld op kunnen delen in twee kampen: de sport types en de ‘ik lig liever op de bank dan dat ik sport’-types. Oke vooruit, tussen die twee kampen bevindt zich een grijs gebied met mensen die zo nu en dan sporten maar van origine geen geboren atleten zijn. Of je nou tot kamp 1 of kamp 2 behoort, we moeten allemaal dealen met het feit dat sporten gezond is. Sterker nog, sporten of bewegen heeft een hoop voordelen en positieve effecten op je gezondheid en je lichaam. Bovendien kom je door beweging strakker in je vel te zitten en als je strakker in je vel zit voel je je ook comfortabel in je kleding, right?

Krijg jij het al benauwd bij het idee dat je de sportschool zou moeten betreden? Dan hebben wij goed nieuws voor jou. Je kunt ook bewegen zonder daadwerkelijk te sporten! Hoe? Zo!

7 manieren om te bewegen zonder te sporten

In jouw dagelijks leven komen er iedere dag mogelijkheden voorbij waarbij je kunt kiezen voor de luie weg of voor de actieve weg. In het begin zal het moeilijk zijn om iedere keer op de fiets te stappen of de benenwagen te nemen in plaats van de auto of bus. Dit geldt ook voor de trap in plaats van de roltrap. Gelukkig kunnen we je verzekeren dat als dit eenmaal in je systeem zit je niet beter weet. Plots beweeg je opeens veel meer zonder dat je het überhaupt door hebt.

1.Trap in plaats van roltrap
De roltrap zal jou ongetwijfeld eerder uitnodigen om te betreden dan een doodgewone trap. Simpelweg omdat je dan automatisch vervoerd wordt, echter verbrand je met traplopen een hele hoop meer. Probeer dus die roltrap (of lift!) eens te vervangen door de trap.

2. Lopen/fietsen in plaats van bus/auto
Maak jij vaak de keuze om met de auto naar de stad, tandarts of supermarkt te gaan? Stap dit keer eens op de fiets, of beter nog: ga te voet! Zonder dat je het doorhebt ben je zo al weer een half uur aan het bewegen (afhankelijk van hoe ver de supermarkt bij jou uit de buurt is dan).

3. Dagje shoppen
Onderschat nooit de kracht van shoppen! Oke, dit klinkt heel heftig maar weet je wel hoeveel calorieën je verbrandt en hoeveel uren je beweegt als je een dagje gaat winkelen. Winkel in, winkel uit, paskamer in, paskamer uit. Shoppen is intensiever dan je denkt! Bovendien is het ook nog eens onwijs leuk en heb je niet eens door dat je zoveel kilometers aflegt.

4. Schoonmaken
Weer zo één waarmee je onwijs veel calorieën verbrandt zonder dat je het door hebt. Bovendien moet schoonmaken toch gebeuren. Kies één dag in de week dat je het hele huis onderhanden neemt, al die uren dat jij in de weer bent met een stofzuiger, sponsje en dweil ben je in feite aan het ‘bewegen’.

5. Wandelen
Duik jij na het eten het liefst direct voor de televisie? Skip dit één of meerdere avonden in de week en ga een stuk wandelen. Saai in je eentje? Neem je hond, lover of beste vriendin mee. Uiteraard kun je tijdens deze wandelsessies wel een paar fijne sportschoenen of een running legging aantrekken.

6. Klusjes in huis
Je hebt vast en zeker nog wel een klusje in huis liggen, zoals het opruimen van de zolder of het uitmesten van je inloopkast. Dit zijn activiteiten waarbij je een tijd lang in de weer bent zonder dat het voelt als ‘verplicht bewegen’.

7. Dansen
Ga jij graag op stap in het weekend om een avondje te kunnen dansen? Perfect! Blijf dit vooral doen! Want met een avondje dansen verbrand je een hoop calorieën. Pas wel op dat je deze niet allemaal diezelfde avond er weer aan drinkt natuurlijk.

Als je deze tips doorvoert in het dagelijks leven zul je na een tijdje niet eens meer merken dat je een stuk meer beweegt, dit komt doordat het opeens de normaalste zaak van de wereld is geworden!

Beginbeeld: ShutterStock

 Waarom je een ondershirt onder je overhemd moet dragen Ben je roodharig? Deze kleuren matchen het beste bij jou 
Populaire kortingscodes
Cookies op Fashionfinder.nl

Fashionfinder.nl is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://fashionfinder.nl/cookies